جان باختن کودک فلسطینی در غزه به دلیل گرسنگی+ تصاویر-راهبرد معاصر

جان باختن کودک فلسطینی در غزه به دلیل گرسنگی+ تصاویر

ادامه سیاست «گرسنه‌سازی و قحطی» توسط رژیم صهیونیستی در نوار غزه، جان یک کودک ۷ ساله را گرفت.
تاریخ انتشار: ۱۳:۱۹ - ۲۵ مرداد ۱۴۰۳ - 2024 August 15
کد خبر: ۲۵۴۵۶۴

به گزارش راهبرد معاصر؛ «لینا الشیخ خلیل» (۷ ساله) در شهر دیر البلح واقع در مرکز نوار غزه در نتیجه سوءتغذیه و کمبود دارو به دلیل محاصره شدید تحمیلی بر نوار غزه، جان باخت.

به نوشته این روزنامه سوء تغذیه در میان کودکان فلسطینی در حال افزایش است و وضعیت نوار غزه به حد بحران غذایی رسیده است.

جان باختن کودک فلسطینی در غزه به دلیل گرسنگی+ تصاویر
پیشتر صندوق کودکان ملل متحد (یونیسف) با انتشار فیلمی از یک کودک ۱۰ ساله که از سوء تغذیه رنج می‌برد، اعلام کرد: «کمبود غذا، آب و تجهیزات پزشکی وضعیت ناامیدکننده کودکان غزه را بدتر کرده است».

یونیسف تصریح کرد: «هیچ کودکی نباید با این شرایط مواجه شود. کودکان غزه هم اکنون به آتش بس فوری نیاز دارند».

آنتونیو گوترش دبیرکل سازمان ملل متحد نیز در گزارش سالانه خود با عنوان «کودکان در درگیری‌های مسلحانه» اعلام کرد که نام اسرائیل را بصورت رسمی در فهرست سیاه ناقضان حقوق کودکان در جهان قرار دارد.

از سوی دیگر مدیر دفتر اطلاع رسانی دولتی در نوار غزه افزود: به دلیل جلوگیری اشغالگران از خروج بیماران و کودکان از این منطقه، بیش از ۱۰۰۰ کودک و بیمار در یکصد روز گذشته به شهادت رسیده‌اند.

این در حالی است که سازمان پزشکان بدون مرز به تازگی در بیانیه‌ای درباره وضعیت فاجعه بار بیمارستان‌های نوار غزه هشدار داد و اعلام کرد که بیمارستان‌های این منطقه فاقد ابتدایی‌ترین امکانات هستند و در نتیجه تداوم این وضعیت، هر ثانیه تعداد بیشتری از مردم جان خود را از دست می‌دهند. / ایرنا                         جان باختن کودک فلسطینی در غزه به دلیل گرسنگی+ تصاویر

مطالب مرتبط
ارسال نظر
تحلیل های برگزیده
آخرین اخبار